Ja, jag är en "Morgonrockare"

Har varit faktist en sån där riktigt "typisk" lördag. Inledde dagen med att klampa ograciöst och trött omkring i lägenheten som en förvirrad pensionär och fundera vad man gör först som om det vore livets största fråga - kaffe eller dusch först?.
Valet blev det förstnämnda.. Med spretigt hår och halvslitna foppatofflor och världens med elektriska morgonrock. (ja.. jag är faktist en sådär "morgonrockare"... spretigt hår och svart under ögonen, ja hela kalaset)

Ungarna däremot var inga riktiga morgonlärkor idag. Trötta så ligger dom kors och tvärs i soffan insnurrade i sina täcken och tittar slött på en halvtaskig disneyfilm..

Nä ursh.. en riktigt tung morgon..

Men som i sedvanlig ordning så satte vi föräldrar igång med städningen (varför i fridens tiden gör vi alltid det på lördagar..? ) kanske är för vi är på tok för trötta på fredag för att köra igång skurningen och dammtorkning samt så är det rätt så härligt med rent hus när man lutar sig tillbaka med godispåsen på kvällen..

Men ikväll blir det ingen godispåse för min del. Den tog jag ut i förskott igår syndare som jag är...


Imorgon blir det att he sig på någon utevistelse iom jag är ledig från jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0