Försöka starta upp sidan lite nu.

Pga jobb, familj och försök till att ta vara på egen "Lotta" tid och vara "supermorsa" till två små energiknippen har denna blogg tyvärr för vara vilande.

Jag har nu jobbat som vbt sedan 2010 på två olika boenden i skellefteå. Trivs fruktansvärt bra där och har ingen tanke på att byta karriär - utan snarare utbilda mig till färdig undersköterska. Mycke jobb och sånt tar tyvärr upp mycke tid av mitt liv. Annars försöker jag agera som en supermorsa på lediga dagar.

Inah som snart är en stor 6 åring är en hästtokig och faktist läskunnig liten tjej. Hon läser nu för tiden allt hon kommer åt. Och umgås med sina vänner. Cykeln som hon fick när hon var 4 år är nu för liten, så nu när hon fyller 6 år ska hon få en ny "stortjej-cykel". :) välbehövligt nu när hon cyklar med risk att knäa sig själv i hakan.

Casper däremot får ha kvar sin lilla svarta stödhjuls-fara. Fastän han är en liten grabb på snart 3 år och sina starka 15 kilo och 96cm så pinnar han på med cykeln som han aldrig gjort annat. Våran lille har nämligen skuttat iväg i sin motoriska utvekling som en raket, klättra springa rita (jättefina huvudfotingar) för att sedan klippa noga noga ut dom. Men som sagt.. han har mycke spring i sina ben och kan vara en handfull vissa dagar när han inte alltid förstår vad vi gör/säger. 

Övrigt så håller jag och peter såklart fortfarande ihop. I vått och torrt så har vi nu passerat 4 år som ett par. Och fastän det kan bråkas som det brukar göra i normala förhållanden så är han fortfarande min bästa vän och kärlek <3







Igår så spenderade ja en egen Lotta tid på stan med Sanna och Petra för att få bara andas ut och umgås med nära vänner. Synd bara att Peter behövde plats i bilen när han hade köpt en massa delar till bilen våran och när jag ändå var i stan så kunde jag ju ta ungarna så dom fick sig en liten leksak och äta hamburgare.

Det enda som blev galet på denna tur var att jag insåg nog lite för sent att det var ju löning. Och jag hade ingen vagn åt Casper (brukar gå jättebra att gå med honom på stan om det är lite folk som ger honom utrymme, annars vagnen) och det var verkligen knökfullt på stan.

Stackarn tyckte det var jobbigt med alla dessa personer och knep mig runt nacken och borra in huvudet ett par gånger i min hals. Tillslut flippade han över helt och började spotta på golven (vilket han kan göra när det uppstår en situation som han tycker är för livad och jobbig eller inte förstår). Så i slutändan blev hela vistelsen på stan pannkaka. Han lugnade ner sig först när han satt i bussen (han älskar att åka buss och bil) och vi var påväg hem. Väl hemma så seglade han ner i soffan helt slutkörd av allt ståhej. Förlåt lilla hjärtat <3 Morsan måste börja tänka efter bättre nästa gång!!


Inah fick med sig en klippdockebok från bokia med prinsessor och jag köpte en grön skrivdagbok. Casper hann jag inte hitta någonting till iom stressen. Men han var nöjd med sin målarbok som han fick från barnboxen.



Aja. Nu skulle jag ha fått igång kameran så jag kan föra över lite bilder. Dock tror jag ej att det blir så mycke ansiktsbilder på barnen. Måste isåfall lära mig att "blurra" dom. Annars får ni hålla er till tåls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0