Den perfekta Svensson-familjen

I den perfekta Svensson-familjen är de alla så hejdundrandes lyckliga familj.Här framkommer det att föräldrarna aldrig bråkar utan "diskuterar"..
Och självklart så är barnen snälla och rara barn som aldrig ställer till trubbel eller skrapar upp sina knän när de är ute och leker. Kläderna blir heller aldrig skitiga när barnen ute.

I den perfekta Svensson-familjen behöver man ALDRIG spara för att köpa nya saker till exempel datorn eller nya möbler åt sitt perfekta hem med perfekta tapeter som inga barn har ritat små gubbar på med sina kritor.

Den perfekta svensson-familjen har nämligen alltid minst 100 00kr på sparkontot så det är lugnt om datorns krascha! "Vi går och köper en ny!" säger den kostymklädde mannen till sin ybervackra och smala fru (som för övrigt inte har en uns fett kvar efter sina graviditeter).

Den perfekta svensson-familjens vuxna jobber nämligen högavlönat på kontor eller något annat mindre fysiskt arbete. Arbetslösa är de då ej.  De funderar också på att jobba tills de är ca 60 år gammla. Då köper dom ett hus på någon ö i grekland som dom och deras barn kan tillbringa lediga daga i.

Den perfekta Svensson-familjen upplever alla sina dagar med höga skratt och lycka som sprutar ut igenom öronen.  Jo.. och sen sjukdomar existerar inte i den perfekta Svenssonfamiljen.

Jaa. detta för mig är en Svensson-familj.
Finns den egentligen? Näääää... Det tror jag inte. Man kan nog ha en "perfekt" famlij ändå. Med fel och brister och allt vad det gäller. Man kan kanske säga att ens familj har sina egna små "egenheter". Och det innebär inte att man älskar sin familj mindre. Utan det är de små egenheterna som gör ens familj så speciell.

I min familj så kan jag och min man både bråka och diskutera. Det kan vi ibland gör ofta och ibland väldigt lite.
Mina barn är inte ALLTID snälla och rara. Ibland så är dom nästan som små monster som går runt och terroriserar varandra.  Mina barn brukar komma in med smutsiga kläder efter vi har varit ute. (sand brukar krypa in i kläder fastän diverse ytterkläder sitter som dom ska). Dessutom så har båda två något ärr på knäna efter fjolsommarens bravader.

I min familj måste vi ALLTID spara för att ha möjlighet att köpa nya saker.

Efter mina graviditeter så ligger jag fortfarande på +20 kilo. Dessutom så stoltserar jag på stranden med mina hutlöst vackra valkar och ärriga mage som bekräftar mina graviditeter.

Jag jobbar Inte högavlönat. Totalt omöjligt inom mitt fysiskt och psykiskt ansträngande arbete som vårdbiträde. Så jag ser fram emot att få arbeta tills (om nya förslaget träds i kraft) jag fyller 75 år. Då ska jag flytta in på äldreomsorgen högt dement och darrig. Men min demens kommer att förvandla sjukhemmet till en liten ö i grekland istället. Blir billigare och närmare för mina anhöriga att att träffa virriga jag.

I min familj är vi inte alltid yberglada... Vi är lyckliga och nöjda med oss som familj.

En fläskig norrlänsk brud som morsan samt en adopterad koreans kille som farsa. Två stora halvkoreanska ungar som maken har sedan tidigare och två små mörka skönheter.

Livet är inte mer underbart/skit än nu - med eller utan Svensson-perfetionen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0